Linjavaihde.fi forum

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Linjavaihde.net jatkaa nyt osoitteessa linjavaihde.fi

Kirjoittaja Aihe: Suomalainen junakalusto Trainziin  (Luettu 58703 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Santa_Fe

• Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
    • Linjavaihde.fi
Vs: Suomalainen junakalusto Trainziin
« Vastaus #135 : Joulukuu 08, 2018, 18:50:33 »

Dr13:n väliaikaisena "parempaa odottaessa"-mallin ohjaamona voisi periaatteessa käyttää myös Trainzista löytyvien ranskalaisten SNCF CC 72000 tai SNCF BB 15000 vetureiden ohjaamoa. Hallintalaitteet ovat tietysti täysin erilaiset ja vielä eri puolella kuin suomessa, ja ikkunoissakin on selkeitä eroavaisuuksia, mutta kokonsa ja värimaailmansa puolesta ne saattaisivat mennä paremman puutteessa.

Dr13:n ohjaamon mallintaminen ei välttämättä olisi allekirjoittaneelle ongelma, mutta mallintamiseen tarvittavan kuva- ja tekstuurimateriaalin saatavuus on. Minulla ei ole suhteita Haapamäelle eikä Rautatiemuseoon, ja välimatkaakin on liikaa. Myös ikuisuusprojekti Dv16 kärsii samasta ongelmasta, vaikka muuten veturin ulkopuolella ei olisi enää kovin paljon mallinnettavaa että sen saisi edes jokseenkin pelattavaan kuntoon. Tekstuuritkin puuttuvat kaikki, mutta ajattelin turvautua tietokoneella generoitaviin AO-tekstuureihin.

Istuminen on kieltämättä ehkä kaikista isoin ongelma. Nuorempana 12-16v pentuna sitä jaksoi istua vaikka koko päivän koneella mutta nykyisin se ei enää tahdo onnistua millään.
Kirjattu

Dino

• Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
« Vastaus #136 : Joulukuu 08, 2018, 22:15:29 »

Dr13:n väliaikaisena "parempaa odottaessa"-mallin ohjaamona voisi periaatteessa käyttää myös Trainzista löytyvien ranskalaisten SNCF CC 72000 tai SNCF BB 15000 vetureiden ohjaamoa. Hallintalaitteet ovat tietysti täysin erilaiset ja vielä eri puolella kuin suomessa, ja ikkunoissakin on selkeitä eroavaisuuksia, mutta kokonsa ja värimaailmansa puolesta ne saattaisivat mennä paremman puutteessa.

Dr13:n ohjaamon mallintaminen ei välttämättä olisi allekirjoittaneelle ongelma, mutta mallintamiseen tarvittavan kuva- ja tekstuurimateriaalin saatavuus on. Minulla ei ole suhteita Haapamäelle eikä Rautatiemuseoon, ja välimatkaakin on liikaa. Myös ikuisuusprojekti Dv16 kärsii samasta ongelmasta, vaikka muuten veturin ulkopuolella ei olisi enää kovin paljon mallinnettavaa että sen saisi edes jokseenkin pelattavaan kuntoon. Tekstuuritkin puuttuvat kaikki, mutta ajattelin turvautua tietokoneella generoitaviin AO-tekstuureihin.

Istuminen on kieltämättä ehkä kaikista isoin ongelma. Nuorempana 12-16v pentuna sitä jaksoi istua vaikka koko päivän koneella mutta nykyisin se ei enää tahdo onnistua millään.

Olen saanut joskus Dr13:n ohjaamokuvia 21 kappaletta käytettäväksi tekstuureihin. Jos sinua kiinnostaa tutkia noiden kuvien käytettävyyttä, niin voin laittaa ne. Luvan näiden valokuvien edelleen antamiseen olen saanut. Lisäksi on konehuoneesta 15 kuvaa, mutta ehkä niillä ei ole juuri nyt käyttöä?
Kirjattu

Dino

• Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
« Vastaus #137 : Joulukuu 09, 2018, 19:21:56 »

Dr 13 mallinnus on minulta jäänyt ohjaamon sisätilan osalta näihin kuviin ja tunnelmiin.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 09, 2018, 19:59:07 kirjoittanut Dino »
Kirjattu

Dino

• Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
« Vastaus #138 : Joulukuu 10, 2018, 09:08:11 »

Näistä keskeneräisistä Gmax mallinnuksista olkoonpa esimerkkinä vaikka Sr1, jota on olen antanut jatkokehitykseen muutamalle henkilölle ja voin antaa useammallekin. Alla olevassa kuvassa on runko, mutta olen tehyt myös muita osia, joita ei ole yhdistetty tähän. Toki tekemistä riittää vielä paljon.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 10, 2018, 09:11:34 kirjoittanut Dino »
Kirjattu

Dino

• Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
« Vastaus #139 : Joulukuu 12, 2018, 09:18:08 »

Yksi kesken jäänyt Gmax kohde on Dr 16, josta kuva alla. Jos joku haluaa tästä jatkaa eteenpäin tai taaksepäin, niin voin tämän antaa. Itselläni ei ole omia valokuvia kyseisestä veturista. Nopea mallintaja tietysti tekee homman alusta alkaen itse.
Kirjattu

Santa_Fe

• Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
    • Linjavaihde.fi
« Vastaus #140 : Tammikuu 16, 2019, 16:39:02 »

Olen saanut joskus Dr13:n ohjaamokuvia 21 kappaletta käytettäväksi tekstuureihin. Jos sinua kiinnostaa tutkia noiden kuvien käytettävyyttä, niin voin laittaa ne. Luvan näiden valokuvien edelleen antamiseen olen saanut. Lisäksi on konehuoneesta 15 kuvaa, mutta ehkä niillä ei ole juuri nyt käyttöä?
Saattaisi ehkä kiinnostaa, mutta on kyllä aikaa sen verran rajallisesti että taitaa olla parempi jättää kuvienkin tutkiminen ainakin tällä hetkellä väliin. Huonolla tuurilla kuitenkin aloitan hetken mielijohteesta taas uuden ikuisuusprojektin. Oli tarkoitus vastata tähän jo aiemmin mutta unohtui.

Noissa kolmessa ylemmässä viestissä olisi kyllä hyviä aihioita uusille mallintajille. Kannustan ainakin edes yrittämään. Ei kukaan ole syntyessä hyvä mallintaja.

Kirjattu

Dino

• Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
« Vastaus #141 : Tammikuu 17, 2019, 08:15:05 »

Saattaisi ehkä kiinnostaa, mutta on kyllä aikaa sen verran rajallisesti että taitaa olla parempi jättää kuvienkin tutkiminen ainakin tällä hetkellä väliin. Huonolla tuurilla kuitenkin aloitan hetken mielijohteesta taas uuden ikuisuusprojektin. Oli tarkoitus vastata tähän jo aiemmin mutta unohtui.

Noissa kolmessa ylemmässä viestissä olisi kyllä hyviä aihioita uusille mallintajille. Kannustan ainakin edes yrittämään. Ei kukaan ole syntyessä hyvä mallintaja.

Nuo kolme aihiota olen tehnyt Gmaxilla, mutta on ne muokattavissa md3-tiedoston kautta Blenderille. Md3:ssa on polygonien kokorajoitus 4000 ja aina lopputulos ei ole toivotun kaltainen, mutta yleensä näissä pienehköissä ja yksinkertaisissa mallinnuksissa alkuperäinen toistuu.
Kirjattu

juhani82

• Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
« Vastaus #142 : Helmikuu 13, 2019, 09:45:05 »

Tervehdys.

Kaipailisin Hkb, Simn ja Sob vaunuja, jos jollain olisi niitä lähetellä.
Dr13 kelpaa myös.

Sitten lisäksi, nuo taulukon latauslinkit linjavaihteelle eivät toimi. Ovat vanhalla .net tunnuksella.

Terv. Niko
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 13, 2019, 09:50:38 kirjoittanut juhani82 »
Kirjattu

Dino

• Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
« Vastaus #143 : Helmikuu 13, 2019, 11:54:36 »

Tervehdys.

Kaipailisin Hkb, Simn ja Sob vaunuja, jos jollain olisi niitä lähetellä.
Dr13 kelpaa myös.

Sitten lisäksi, nuo taulukon latauslinkit linjavaihteelle eivät toimi. Ovat vanhalla .net tunnuksella.

Terv. Niko

Dr13:sta on linkki yksityisviesteissä. Samoin on Hkb, Simn ja Sob. On mahdollista, että niistä puuttuu joitakin osia.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 13, 2019, 12:36:59 kirjoittanut Dino »
Kirjattu

juhani82

• Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
« Vastaus #144 : Helmikuu 13, 2019, 19:35:41 »

Dr13:sta on linkki yksityisviesteissä. Samoin on Hkb, Simn ja Sob. On mahdollista, että niistä puuttuu joitakin osia.

Kiitoksia jälleen avusta.  :)

Simn oli ainoa jonka kanssa oli ongelmia. Telit puuttuivat jostain syystä, mutta korvasin ne Santa_Fen paremmilla teleillä.  ;)

Terv. Niko
Kirjattu

Dino

• Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
« Vastaus #145 : Helmikuu 14, 2019, 09:03:18 »

Kiitoksia jälleen avusta.  :)

Simn oli ainoa jonka kanssa oli ongelmia. Telit puuttuivat jostain syystä, mutta korvasin ne Santa_Fen paremmilla teleillä.  ;)

Terv. Niko

Hyvä että toimii! Tavallisesti laitan tallentaen Content Managerista niin, että kaikki osat tulevat mukaan, mutta nyt oli sellainen kone, jossa oli vain TANE Sp3, mutta ei noita vaunuja, joten ne annetut olivat mallintajan tekemiä pakkauksia.

https://mr-henri.webs.com/Liikkuva%20kalusto/ on jo aikapäivää sitten poistunut kuvioista.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 14, 2019, 09:09:18 kirjoittanut Dino »
Kirjattu

Santa_Fe

• Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
    • Linjavaihde.fi
« Vastaus #146 : Helmikuu 14, 2019, 23:21:21 »

Nyt on latauslinkkien päätteet korjattu. Muutama toimimaton latauslinkki siellä näkyisi olevan edelleenkin, mutta niihin en minä pysty vaikuttamaan. :)
Kirjattu