Linjavaihde.fi forum

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Linjavaihde.net jatkaa nyt osoitteessa linjavaihde.fi

Kirjoittaja Aihe: ATLS/Juhis tasoristeysten tekeminen Trainzissa TS12/TANE  (Luettu 18 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Dino

• Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa

Nyt kun on omakohtaisia kokemuksia ATLS valovaroituslaitoksen toimintakuntoon saattamisesta, niin voin sanoa, että ei se ole yhtään vaikeaa. Kun minä olen sen saanut toimimaan, niin kuka hyvänsä saa sen toimimaan ehkä kuitenkin hieman avustettuna. Ei tässä minulla mennyt vuottakaan opetellessa. Jos olet vielä sitä mieltä, että kanattaisi jatkaa ja et ole vielä oppinut, niin hyvä alku hommalle olisi valita tai tehdä rata, jossa on autoliikennettä. Germany regionin valinta tuo autoliikennettä. Ensimmäinen homma voisi olla ATLS Traffic Stopperin lisääminen aiottuun risteyskohtaan radan kiskojen väliin. Siihen sitten liitetään rataa risteävät tien osat. Tästä se jatkuu, mutta sinä päätät.

Netistä löytyy tarvittaessa aiheeseen liittyviä hyviä videoita ja ohjeita esimerkiksi haulla ATLS crossing. Tässä on aiheeseen liittyvä sivusto      http://www.boatztrainz.co.uk/atls.html
« Viimeksi muokattu: Elokuu 16, 2019, 14:14:59 kirjoittanut Dino »
Kirjattu

Dino

• Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
Vs: ATLS/Juhis tasoristeysten tekeminen Trainzissa TS12/TANE
« Vastaus #1 : eilen kello 12:39:24 »

Seuraavaksi voisimme sijoittaa risteykseen ATLS Slave (TF). Tämä Slave on väriltään sinivalkoinen ja muodoltaan kartio. Slaven alla on pätkä näkymätöntä rataa, joka on merkitty nuolilla. Sijoitetaan Slave yllä olevan kuvan mukaisesti hieman radan ja risteyksen ulkopuolelle siten, että Slaven kärki osoittaa risteyksen suuntaan. ATLS Slaven ja ATLS Traffic Stopperin yhdistämiseksi käytetään näkymätöntä raidetta AJS Track Eraser. Aloitetaan yhdistäminen Slavesta ja tehdään näkymättömään rataan muutama välipiste ja yhdistetään sitten ATLS Traffic Stopperin päähän radan kiskojen väliin. Tästä se homma sitten jatkuu.
Kirjattu