Linjavaihde.fi forum

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Linjavaihde.net jatkaa nyt osoitteessa linjavaihde.fi

Kirjoittaja Aihe: Toivomuslista joulupukille  (Luettu 67938 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Dino

• Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
Vs: Toivomuslista joulupukille
« Vastaus #180 : Joulukuu 27, 2018, 22:02:56 »

Ajatelkaa vaikka siltä kantilta, että sitten kun osaatte mallintaa ja tehdä toimivaa sisältöä niin periaatteessa sen jälkeen voi saada kaiken mitä haluaa, tekemällä itse. :)

... Ja tähän minä sanon, että paskat. Sitten kun tuhlannut käyttänyt aikaa Gmaxin ja Blenderin kanssa ei todellakaan voi tehdä kaikkea mitä haluaa. Aika, kiinnostus ja jaksaminen loppuvat jossain kohtaa. (Sanon minä, jonka mallinnuksia ei ole vielä jaossa missään... Paino sanalla vielä)

Eiväthän nuo mallinnusohjelmat helppokäyttöisiä ole, kun niillä voi tehdä muutakin kuin sisältöä Trainziin tai Railworksiin, jolloin käyttöliittymästä tulee väistämättä mutkikas. Sille ei voi juuri mitään, jos aikaa, intoa ja / tai jaksamista ei ole, mutta sille voi tehdä, jos kyseessä on jumittuminen johonkin ongelmaan tai etsiminen tapaa ratkaista joku asia. Lähinnä on kyse siitä, että antaako luonto periksi kysyä vai jatkaako erehdyksen ja yrityksen kautta tai heittääkö hanskat tiskiin.
Kirjattu

Dino

• Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
« Vastaus #181 : Joulukuu 28, 2018, 09:53:37 »

Mallinnuksen lyhyestä lähihistoriasta tämän vuosituhannen alkupuolelta voisi kertoa, että joku kysyi "miten mallintaa?" Joku vastasi, että "piirreskellään jotakin, niin siinä se on". Jpl:ltä kysyttiin samaa asiaa, niin hän vastasi kutakuinkin, että "kun aikansa painiskelee asian kanssa, niin kyllä sen hahmottaa" Eihän näitä asioita voi muutamalla lauseella tyhjentävästi sanoa ja ohjeistakin aloittelija voi olla ymmällään. Ne kun laatii sellainen henkilö, jolla on jonkinlainen käsitys mallintamisesta. Mallintajien aluista on joku kaatunut jo lähdössä kalkkiviivoille ja joku tai jotkut ovat päässeet pidemmälle. Jokatapauksessa pitkäjänteisyyttä se vaatii. Jotakin asiaintilasta kertonee sekin, että tätä aihetta on käyty katsomassa kymmeniä tuhansia kertoja, kun taas mallintamisaiheissa kourallinen. Sama on joskus kokeillut yhteisömallintamista, mutta kovin suurta innostusta ei siihenkään ole ollut. Onnistuessaan se kuitenkin lyhentäisi mallintamisaikaa.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 28, 2018, 10:08:20 kirjoittanut Dino »
Kirjattu

Höyrypää

• Jäsen
  • *
  • Poissa Poissa
« Vastaus #182 : Joulukuu 29, 2018, 13:16:35 »

Mä oon jo pitkään miettiny että tekis youtubeen jonkun tutoriaalin jossa mä näyttäisin mun tavan mallintaa rautatiekalustoa.
Kirjattu

Dino

• Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
« Vastaus #183 : Joulukuu 29, 2018, 15:26:18 »

Mä oon jo pitkään miettiny että tekis youtubeen jonkun tutoriaalin jossa mä näyttäisin mun tavan mallintaa rautatiekalustoa.

Tällainen voisi ehkä "purra" paremmin kuin kirjoitetut ja kuvitetut ohjeet näinä videobloggaajien aikoina.
Kirjattu