Linjavaihde.fi forum

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Linjavaihde.net jatkaa nyt osoitteessa linjavaihde.fi

Kirjoittaja Aihe: Kermakoski-Kokkolahti (TRS2009)  (Luettu 2218 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Dv16_2015

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 191
Kermakoski-Kokkolahti (TRS2009)
« : Joulukuu 24, 2014, 19:22:01 »

Jotkut varmaan vielä muistavat loppukesästä 2012 julkaistun "laniradan" eli Niddertalbahnista suomalaistetun Kermakosken-Kokkolahden radan. Sen kaksi julkaisuversiota (1.0 ja 1.1) sisälsivät sen verran paljon puutteita, vihreitä ja keskeneräisyyksiä, että nyt on varmaan hyvä aika julkaista parannettu versio. Suurimpia korjauksia versioon 1.1 ovat mm. muutamien ratapihojen geometriavirheiden korjaus, joidenkin objektien (asemia, taloja) vaihtaminen, aiemmin kesken olleiden kohteiden (mm. Koskelan maantiesillan penger) tekeminen loppuun ja nopeusrajoitusten lisääminen. Monissa kaarteissa on edelleen melko korkea rajoitusnopeus, mutta täysin esikuvanmukaisilla rajoituksilla koko rata olisi luultavasti yhtä kaarrerajoitusta. ;D Näillä mennään siis toistaiseksi.

Nykyinen versio lienee sen verran hyvä, ettei ainakaan ihan heti tule suurta tarvetta päivitykselle. Rata on tehty Trainz 2009:n versiolle 3.1, pitäisi toimia ainakin kaikissa tätä uudemmissa. Seuraava taulukko on suuntaa antava, tarkoituksena antaa jonkinlainen kuva radan liikennepaikoista. Raidemäärät ovat osassa hieman tulkinnanvaraisia, mutta ehkä tämä ei niin haittaa.

Liikennepaikat
Liikennepaikan nimiLäpiajett. sivur. määräPäättyv. kuormausr./tms. määräMuuta mainittavaa
Kermakoski78Pääteasema. Varikkoalue, 3-pilttuinen veturitalli kääntöpöytineen
Tammiportti-1
Varisnummi11Sivuraide pääasiassa kuormaukseen, varustettu raiteensululla ja gabariittimitalla
Koskela42Asemalta erkanee teollisuusraide Koskelan lentokentälle
Häärälä11
Essilä2-
Sivulahti105Risteysasema, sivuraiteista vain 5 läpiajettavia suunnassa Km-Klh/Klh-Km. Loput läpiajettavia 2-r. pääradan suunnassa Uusilinnaan ja kääntösilmukoihin
Käpysalmi-2
Lehtola23
Säpäri12Mekaaninen asetinlaite, vaihteiden kääntö vaatii miehityksen asemalle
Saaksmäki-1
Naarajoki-2
Kokkolahti117Pääteasema. Varikkoalue, 3-pilttuinen veturitalli kääntöpöytineen

Tämän julkaisun myötä toivotan kaikille hyvää joulua ja junaisaa uutta vuotta! :)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 25, 2014, 00:10:18 kirjoittanut Dv16_2015 »
Kirjattu

JuVa

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 114
Vs: Kermakoski-Kokkolahti (TRS2009)
« Vastaus #1 : Joulukuu 25, 2014, 13:50:11 »

Kuvissa näyttää hyviltä. Trainzia tässä nyt ei mulla ole tulilla.  :)

Se "lanittaminen" ei taida vieläkään onnistua?
Kirjattu

Dv16_2015

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 191
Vs: Kermakoski-Kokkolahti (TRS2009)
« Vastaus #2 : Joulukuu 25, 2014, 14:11:11 »

Kuvissa näyttää hyviltä. Trainzia tässä nyt ei mulla ole tulilla.  :)

Se "lanittaminen" ei taida vieläkään onnistua?
Homman nimihän oli se, ettei Trainz 12:n moninpelissä voi käyttää muita kuin pelin valmiita tai DLS:ltä löytyviä kuideja. Suomikalustolla lanittaminen ei siis ainakaan onnistu, niin koko homma vähän kuivui kasaan.
Kirjattu