Linjavaihde.fi forum

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Linjavaihde.net jatkaa nyt osoitteessa linjavaihde.fi

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : Joulukuu 10, 2018, 20:23:46 
Aloittaja Pullahuru - Uusin viesti kirjoittanut Pullahuru
Vaihteeksi jotain muutakin väriä kuin punaista. Toistuvan tekstuurin teko penkkikankaaseen oli suoraan sanottuna perseestä Photoshopilla sekä Blenderillä ja lopulta apuun piti ottaa Solidworks, jolla voi syöttää suoraan geometrisia mittoja CAD tyyliin. Tässä kuva tekstuurinteon ensivaiheesta kun penkin malliin on luotu tarvittava määrä eri materiaaleja, mutta niitä ei ole värin lisäksi määrätty.  Seuraavana vaiheena UV mappien nysväystä ja tekstuurin perusvärien rendaus yhteen mappiin, jota voi sitten tarkastella Substance painterissa.

 2 
 : Joulukuu 10, 2018, 09:08:11 
Aloittaja Dv16_2015 - Uusin viesti kirjoittanut Dino
Näistä keskeneräisistä Gmax mallinnuksista olkoonpa esimerkkinä vaikka Sr1, jota on olen antanut jatkokehitykseen muutamalle henkilölle ja voin antaa useammallekin. Alla olevassa kuvassa on runko, mutta olen tehyt myös muita osia, joita ei ole yhdistetty tähän. Toki tekemistä riittää vielä paljon.

 3 
 : Joulukuu 09, 2018, 19:21:56 
Aloittaja Dv16_2015 - Uusin viesti kirjoittanut Dino
Dr 13 mallinnus on minulta jäänyt ohjaamon sisätilan osalta näihin kuviin ja tunnelmiin.

 4 
 : Joulukuu 08, 2018, 22:15:29 
Aloittaja Dv16_2015 - Uusin viesti kirjoittanut Dino
Dr13:n väliaikaisena "parempaa odottaessa"-mallin ohjaamona voisi periaatteessa käyttää myös Trainzista löytyvien ranskalaisten SNCF CC 72000 tai SNCF BB 15000 vetureiden ohjaamoa. Hallintalaitteet ovat tietysti täysin erilaiset ja vielä eri puolella kuin suomessa, ja ikkunoissakin on selkeitä eroavaisuuksia, mutta kokonsa ja värimaailmansa puolesta ne saattaisivat mennä paremman puutteessa.

Dr13:n ohjaamon mallintaminen ei välttämättä olisi allekirjoittaneelle ongelma, mutta mallintamiseen tarvittavan kuva- ja tekstuurimateriaalin saatavuus on. Minulla ei ole suhteita Haapamäelle eikä Rautatiemuseoon, ja välimatkaakin on liikaa. Myös ikuisuusprojekti Dv16 kärsii samasta ongelmasta, vaikka muuten veturin ulkopuolella ei olisi enää kovin paljon mallinnettavaa että sen saisi edes jokseenkin pelattavaan kuntoon. Tekstuuritkin puuttuvat kaikki, mutta ajattelin turvautua tietokoneella generoitaviin AO-tekstuureihin.

Istuminen on kieltämättä ehkä kaikista isoin ongelma. Nuorempana 12-16v pentuna sitä jaksoi istua vaikka koko päivän koneella mutta nykyisin se ei enää tahdo onnistua millään.

Olen saanut joskus Dr13:n ohjaamokuvia 21 kappaletta käytettäväksi tekstuureihin. Jos sinua kiinnostaa tutkia noiden kuvien käytettävyyttä, niin voin laittaa ne. Luvan näiden valokuvien edelleen antamiseen olen saanut. Lisäksi on konehuoneesta 15 kuvaa, mutta ehkä niillä ei ole juuri nyt käyttöä?

 5 
 : Joulukuu 08, 2018, 18:50:33 
Aloittaja Dv16_2015 - Uusin viesti kirjoittanut Santa_Fe
Dr13:n väliaikaisena "parempaa odottaessa"-mallin ohjaamona voisi periaatteessa käyttää myös Trainzista löytyvien ranskalaisten SNCF CC 72000 tai SNCF BB 15000 vetureiden ohjaamoa. Hallintalaitteet ovat tietysti täysin erilaiset ja vielä eri puolella kuin suomessa, ja ikkunoissakin on selkeitä eroavaisuuksia, mutta kokonsa ja värimaailmansa puolesta ne saattaisivat mennä paremman puutteessa.

Dr13:n ohjaamon mallintaminen ei välttämättä olisi allekirjoittaneelle ongelma, mutta mallintamiseen tarvittavan kuva- ja tekstuurimateriaalin saatavuus on. Minulla ei ole suhteita Haapamäelle eikä Rautatiemuseoon, ja välimatkaakin on liikaa. Myös ikuisuusprojekti Dv16 kärsii samasta ongelmasta, vaikka muuten veturin ulkopuolella ei olisi enää kovin paljon mallinnettavaa että sen saisi edes jokseenkin pelattavaan kuntoon. Tekstuuritkin puuttuvat kaikki, mutta ajattelin turvautua tietokoneella generoitaviin AO-tekstuureihin.

Istuminen on kieltämättä ehkä kaikista isoin ongelma. Nuorempana 12-16v pentuna sitä jaksoi istua vaikka koko päivän koneella mutta nykyisin se ei enää tahdo onnistua millään.

 6 
 : Joulukuu 08, 2018, 09:19:22 
Aloittaja Dv16_2015 - Uusin viesti kirjoittanut Dino
Kyseinen Dr13 oli kyllä sen verran pitkällä, että sen tekeminen jokseenkin valmiiksi ei välttämättä olisi suurikaan työmaa, olettaen että materiaali on vielä tallessa. Muistaakseni suurimmat ulkoiset puutteet liittyivät lähinnä tekstuurien hienosäätöön ja lähes kokonaan puuttuvaan sisätilaan, joka tosin varmaankin olisi ikkunoiden tummennuksella (vrt. Dv12) korjattavissa.

Kyllä se Dr13 on tallessa, joten jos haluat tekstuureita hienosäätää, niin se käy kyllä. Samoin jos jollakin on intoa jatkaa ohjaamon sisätilan tekoa, niin voin antaa tämän hetkisen ohjaamon (Gmax). On jäänyt jo tämän hetkiseen pidemmän aikaa. Ei se niin suuri työmaa ole, mutta vaatii rutkasti intoa ja mieluimmin intohimoa asiaa kohtaan ja lisäksi kestäviä istumalihaksia. Istuminenhan on tunnetusti vaarallista, joten sitä hommaa voisi tehdä seisottamalla tai siis seisomalla, jos koivet kestää. Ohjaamon lasien tummentaminen on tietty yksi ratkaisu puuttuvaan sisätilaan.

PS. Dr 13 ohjaamon sistätilan omat valokuvat ei ole ollenkaan huonompi juttu, jos joku aikoo ohjaamon tekoa jatkaa!

 7 
 : Joulukuu 07, 2018, 14:01:57 
Aloittaja Dv16_2015 - Uusin viesti kirjoittanut Dv16_2015
Kyseinen Dr13 oli kyllä sen verran pitkällä, että sen tekeminen jokseenkin valmiiksi ei välttämättä olisi suurikaan työmaa, olettaen että materiaali on vielä tallessa. Muistaakseni suurimmat ulkoiset puutteet liittyivät lähinnä tekstuurien hienosäätöön ja lähes kokonaan puuttuvaan sisätilaan, joka tosin varmaankin olisi ikkunoiden tummennuksella (vrt. Dv12) korjattavissa.

 8 
 : Joulukuu 06, 2018, 23:32:29 
Aloittaja Deeveri - Uusin viesti kirjoittanut Dino
Tervehdys vaan kaikille ja oikein hyvää itsenäisyyspäivää.

Ongelma koskee Marikon päärata&rantarataa ja tarkennettuna nopeusrajoituksia. Varsinkin Helsingin ja Riihimäen välillä on todella paljon sn36 alueita. Haku toiminnolla en löytänyt tai osannut etsiä valmista vastausta tähän, joten onko joku teistä ratkaissut tämän ongelman vai puuttuukohan minulta jotain? Dependenciessä ei ole puuttuvia kuideja, kuutisenkymmentä tuntematonta kyllä on ja niistä suurin osa Ismokpn:n tavaroita (Opastimet ja tasoristeys kamat kyllä löytyy). Niin ja simuna on Trainz 2009, ilmatteeksi kun sai. ;)

Onko sinulla jpl:n tekemä nopeusrajoitusmerkki VSB Finnish (TXT) kuid:121711:1074. Siinä oletusnäyttönä on 16, mutta Marikon sessio laittaa päälle säännön, jolloin nopeusrajoitusmerkit saavat sessiossa asetetut arvot. Itse tekemäni kohteet ovat lähinnä rakennuksia, mutta voin niitäkin laittaa tarvittaessa.

Jos aiot tehdä aivan oman session Marikon session muokkauksen sijaan, niin silloin pitää lisätä kuljettajasääntöihin edellä mainitun nopeusrajoitusmerkin vaatima sääntö ja sitten asetella jokaisen merkin rajoitusarvo erikseen.

 9 
 : Joulukuu 06, 2018, 21:20:00 
Aloittaja Santa_Fe - Uusin viesti kirjoittanut Santa_Fe
Olisi tarkoitus hankkia jossain kohtaa, viimeistään sitten kun tulee alennusmyyntiin. 18€ tuntuu tällä hetkellä vähän kalliilta hinnalta, mutta se johtunee enimmäkseen omasta köyhyydestä. ;D

 10 
 : Joulukuu 06, 2018, 21:14:09 
Aloittaja Dv16_2015 - Uusin viesti kirjoittanut Santa_Fe
Eipä taida keneltäkään löytyä Dr13 veturia, tai ainakaan sellaista ei ole ollut missään vaiheessa julkisesti jaossa. Ismokpn:llä oli joskus aiemmin Dr13 rakenteilla, mutta projektin nykytilasta en tiedä ja uskaltaisin väittää ettei se ole tulossa koskaan jakoon.

Sivuja: [1] 2 3 ... 10