Linjavaihde.fi forum

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Linjavaihde.net jatkaa nyt osoitteessa linjavaihde.fi

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : eilen kello 12:39:24 
Aloittaja Dino - Uusin viesti kirjoittanut Dino
Seuraavaksi voisimme sijoittaa risteykseen ATLS Slave (TF). Tämä Slave on väriltään sinivalkoinen ja muodoltaan kartio. Slaven alla on pätkä näkymätöntä rataa, joka on merkitty nuolilla. Sijoitetaan Slave yllä olevan kuvan mukaisesti hieman radan ja risteyksen ulkopuolelle siten, että Slaven kärki osoittaa risteyksen suuntaan. ATLS Slaven ja ATLS Traffic Stopperin yhdistämiseksi käytetään näkymätöntä raidetta AJS Track Eraser. Aloitetaan yhdistäminen Slavesta ja tehdään näkymättömään rataan muutama välipiste ja yhdistetään sitten ATLS Traffic Stopperin päähän radan kiskojen väliin. Tästä se homma sitten jatkuu.

 2 
 : Elokuu 16, 2019, 09:35:55 
Aloittaja Dino - Uusin viesti kirjoittanut Dino
Nyt kun on omakohtaisia kokemuksia ATLS valovaroituslaitoksen toimintakuntoon saattamisesta, niin voin sanoa, että ei se ole yhtään vaikeaa. Kun minä olen sen saanut toimimaan, niin kuka hyvänsä saa sen toimimaan ehkä kuitenkin hieman avustettuna. Ei tässä minulla mennyt vuottakaan opetellessa. Jos olet vielä sitä mieltä, että kanattaisi jatkaa ja et ole vielä oppinut, niin hyvä alku hommalle olisi valita tai tehdä rata, jossa on autoliikennettä. Germany regionin valinta tuo autoliikennettä. Ensimmäinen homma voisi olla ATLS Traffic Stopperin lisääminen aiottuun risteyskohtaan radan kiskojen väliin. Siihen sitten liitetään rataa risteävät tien osat. Tästä se jatkuu, mutta sinä päätät.

Netistä löytyy tarvittaessa aiheeseen liittyviä hyviä videoita ja ohjeita esimerkiksi haulla ATLS crossing. Tässä on aiheeseen liittyvä sivusto      http://www.boatztrainz.co.uk/atls.html

 3 
 : Elokuu 12, 2019, 00:00:32 
Aloittaja Pullahuru - Uusin viesti kirjoittanut Dino
On viimeisenpäälle tarkkaa mallinusta!

 4 
 : Elokuu 11, 2019, 13:49:28 
Aloittaja Pullahuru - Uusin viesti kirjoittanut Pullahuru
Vatkattu tekstuuria, tehty johdot ja rivikiinnikkeet sekä kolmioavaimen pesä.

 5 
 : Elokuu 04, 2019, 20:40:03 
Aloittaja Pullahuru - Uusin viesti kirjoittanut Pullahuru
Nyt on mennyt valtavasti aikaa siirtymiseen Blenderin uusimpaan versioon 2.80. Lähes jokaikinen nappi ja toiminto on pitänyt jotenkin sotkea eri paikkaan ::)

Tässä keskeneräinen kattilan ohjaustaulu pannuhuoneen päädystä.

 6 
 : Heinäkuu 27, 2019, 10:57:16 
Aloittaja Dino - Uusin viesti kirjoittanut Dino
Tässä on tarkoitus paneutua kevyeen enginen muokkaukseen kotitarpeiksi. Enginen Motor-osiossa on kohta Maxspeed, jolla on vaikututusta AI ja DCC-ohjattuihin juniin. Arvo on m/s. Ohjaamosta ohjattaessa tällä ei ole vaikutusta. Jos ohjaamosta ohjattaessa halutaan säätää maksiminopeutta, niin on käytävä käsiksi Trottle-Power-osioon. Alla on esimerkki ensimmäisen pykälän skriptipätkästä. Siinä ja muissa pykälissä on 10 kohtaa. Kaikkiaan tässä on 8 pykälää. Jokaisessa näissä on ykkösen alla olevan sulkeen jälkeen vasemmalla puolella sarakkeessa olevat nopeusarvot m/s samat. Katsotaan nopeutta 34.7, joka vastaa nopeutta noin 125 km/h eli 34.7 m x 3600 s =124,92 km/h. Tässä nopeudessa on kiihtyvyys 0, joten tämä on maksiminopeus. Mitään tarkempia säätämisohjeita ei ole tarkoitus antaa, vaan nopeus- ja kiihtyvyyssaraketta muokkaamalla voi etsiä itselleen sopivimmat arvot. Muissa pykälissä kiihtyvyysarvot eroavat tämän ensimmäisen pykälän arvoista. Tämä on vain yksi esimerkki, joten muissa engineissä voi sisältö olla erilainen.

throttle-power
{
  0
  {
    0                                   0
  }
 
  1
  {
    0.0                                 22.5
    5.6                                 22.5
    9.3                                 13.7
    12.9                                9.8
    16.5                                7.7
    20.2                                6.3
    23.8                                5.3
    27.5                                4.6
    31.1                                4.1
    34.7                                0
  }

 7 
 : Toukokuu 11, 2019, 12:58:22 
Aloittaja Pullahuru - Uusin viesti kirjoittanut Pullahuru
Taas vähän pitemmän ajan tauon jälkeen tehty oviohjauspaneelin teksturointi. Fontti oli hyvin lähellä DIN 1451 Bahnschriftiä.

Kaalihäkki: Eteiseen tulee ajan mukainen uuden mallin mukainen painonappi ilman taustalevyä.

 8 
 : Huhtikuu 20, 2019, 10:48:42 
Aloittaja Hitachi - Uusin viesti kirjoittanut Sr1 -76
Mikähän peli mahtaa olla kyseessä?

 9 
 : Huhtikuu 05, 2019, 19:27:45 
Aloittaja JuVa - Uusin viesti kirjoittanut Dino
Aloitin tässä kokeilun tehdäkseni matkustajalaiturin ennakkomerkin. Ongelmana on ollut vapaasti muutettavien kirjaimien saaminen alekkain. Katselin Miki97:n käyttämää Station Monitor assetia, jossa on skripti. Tällä näyttäisi homma onnistuvan, vaikka vähän kökköä on käyttää browser-ikkunaa muokkaamatta. Tosin homma toimii laittamalla kuhunkin syötekenttään kirjain kerrallaan. Jos jollakin on oikein kova tarve, niin voin sen tällaisenakin antaa. Ohessa kuva. Tässä on paikat kymmenelle merkille.

Minua kiinnostaisi nuo merkit. Pystytkö lähettämään vaikka yv:nä?

Naamakirjan yv:nä lähtenyt.

 10 
 : Huhtikuu 05, 2019, 17:47:24 
Aloittaja JuVa - Uusin viesti kirjoittanut Lipokas
Aloitin tässä kokeilun tehdäkseni matkustajalaiturin ennakkomerkin. Ongelmana on ollut vapaasti muutettavien kirjaimien saaminen alekkain. Katselin Miki97:n käyttämää Station Monitor assetia, jossa on skripti. Tällä näyttäisi homma onnistuvan, vaikka vähän kökköä on käyttää browser-ikkunaa muokkaamatta. Tosin homma toimii laittamalla kuhunkin syötekenttään kirjain kerrallaan. Jos jollakin on oikein kova tarve, niin voin sen tällaisenakin antaa. Ohessa kuva. Tässä on paikat kymmenelle merkille.

Minua kiinnostaisi nuo merkit. Pystytkö lähettämään vaikka yv:nä?

Sivuja: [1] 2 3 ... 10